Co musi znaleźć się w diecie

Każdy, kto chce się zdrowo odżywiać powinien sięgać po ściśle określone rodzaje produktów. Co się do nich zalicza? Z całą pewnością pełnoziarniste pieczywo, które powinno zastąpić biały chleb spożywany przez nas najczęściej. Ciemne pieczywo bogate jest w błonniki oraz witaminę B1. Znajdziemy w nim także żelazo oraz kwas ferulowy. Regularne sięganie po pieczywo pełnoziarniste sprawi, że poziom cholesterolu w naszej krwi znacznie się obniży. Z całą pewnością w naszej codziennej diecie powinny znaleźć się także jabłka. Przede wszystkim zawierają one bardzo dużo pektyny, która ułatwia przechodzenie treści pokarmowej przez jelita. Należy jednak pamiętać o tym aby zjadać jabłka razem ze skórką. W jabłkach zawarta jest także kwercetyna. Mało kto wie, że regularne jedzenie jabłek przyczynia się także po poprawy funkcjonowania komórek nerwowych. Z całą pewnością warto sięgać także po pomarańcze. Znajdziemy w nich nie tylko witaminę C, która wzmocni odporność naszego organizmu, ale także folan oraz witaminę B1. W pomarańczach znajdują się także duże ilości przeciwutleniaczy. Jakie znaczenie mają cytrusy dla naszego organizmu? Przede wszystkim pomagają skutecznie obniżyć poziom cholesterolu w organizmie. Ich regularne spożywanie sprawi również, że kondycja naszego wzroku nie będzie się pogarszać. Do naszej diety warto włączyć również czerwone winogrona. Nie należy ich jednać jadać częściej nić dwa razy w tygodniu ponieważ zawierają dość sporo kalorii.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!