Cukier w diecie

Z każdej strony dobiegają nas informacje na temat szkodliwości cukru. Wszędzie słyszymy też, że koniecznie musimy ograniczyć jego spożycie. Jednak cukier jest ważnym składnikiem w naszej codziennej diecie. Cukier jest spalany w procesie produkcji energii wraz z tłuszczem. Głosy o szkodliwości cukru dotyczą cukru białego, z którym utożsamiamy wszelki cukier. Biały cukier używany przez nas do słodzenia wszelakich napojów, pieczenia ciast to cukier rafinowany, który w trakcie produkcji został pozbawiony wartości odżywczych. Dlatego żywieniowcy zalecają używanie go w jak najmniejszych ilościach. Jednak cukier naturalny zawiera witaminy i substancje mineralne. Źródłem naturalnego cukru są warzywa, owoce, produkty zbożowe i orzechy. Jeżeli nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana nasz organizm dostaje wystarczają ilość cukru i nie ma potrzeba dostarczania mu kolejnej porcji cukru, jaką jest biały cukier rafinowany. Cukry, czyli węglowodany są niezbędnym składnikiem diety. Rodzajem cukru jest glukoza, bez której szybko męczymy się i mamy problemy z koncentracją. Glukoza jest szybkim dostarczycielem energii dla naszego mózgu. Cukry uczestniczą także w procesie metabolizmu tłuszczów. Niedobór cukrów, czy jak kto woli węglowodanów, powoduje zaburzenie tego procesu. Jednak nadmiar cukrów także jest szkodliwy, gdyż jego zapasy zostaną odłożone jako tkanka tłuszczowa w naszych komórkach.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!