Dieta istotna dla rozwoju

Istotne znaczenie dla naszego rozwoju i wzrostu organizmu ma dieta. W ciągu całego naszego życia przyjmowanie, lub też nie, pokarmów determinuje nasz rozwój fizyczny. W skład wszystkich pokarmów wchodzą podstawowe składniki odżywcze. Składniki te to węglowodany, białka i tłuszcze. Pokarm powinien zawierać także błonnik, mikroelementy, witaminy i wodę. Wszystkie te składniki odgrywają bardzo dużą rolę dla wzrostu organizmu i zachowania dobrego zdrowia. Poza wodą organizm ludzki zawiera najwięcej białek. Białko jest bowiem odpowiedzialne za budowę narządów i tkanek. Niektóre części ludzkiego ciała, takie jak tkanki mięśniowe, włosy czy skóra, zbudowane są w większości z białka. Dlatego spożywając pokarmy musimy zadbać o pokarm, który zawiera jego duże ilości. Nasz organizm w ciągu całego naszego życia po prostu potrzebuje tego białka, inaczej nie będą powstawały nowe tkanki i komórki. Duże ilości białka powinniśmy dostarczać zwłaszcza w okresie intensywnego wzrostu, a więc w okresie dzieciństwa i okresu młodzieńczego. Źródłem białka mogą być zarówno zwierzęta, jak i rośliny. Białka dostarczymy naszemu organizmowi spożywając mięso, ryby, nabiał, ale także produkty zbożowe i nasiona roślin strączkowych. Za najlepsze białko, a więc białko kompletne uważane jest białko zwierząt. Białko roślinne jest białkiem niekompletnym. Nie oznacza to jednak, że białko to jest bezwartościowe. Trzeba tylko łączyć ze sobą różne potrawy roślinne.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!