Dieta na obniżenie cholesterolu

Wysoki poziom cholesterolu to jedne z czynników ryzyka rozwoju choroby wieńcowej oraz wystąpienia zawału, które bezpośrednio zagraża życiu. Na szczęście poziom cholesterolu można skutecznie niwelować za pomocą odpowiednio dobranej diety. Wystarczy jedynie przestrzegać kilku zasad. Z całą pewnością jeśli wykryto u nas podwyższony poziom cholesterolu musimy wyeliminować ze swojej diety (a przynajmniej mocno ograniczyć) tłuszcze zwierzęce oraz tak zwane tłuszcze trans. Jeśli więc jesteśmy miłośnikami kotleta schabowego z całą pewnością powinniśmy zamienić go na kotlety przyrządzone z drobiu. Najlepiej będzie jeśli nie będą one smażone albo pieczone. Ideałem są natomiast gotowane na parze piersi kurczaka. Dobrym zamiennikiem dla schabowego jest także łosoś. Z całą pewnością w zdrowej diecie osoby, która ma zbyt wysoki poziom cholesterolu nie może zabraknąć warzyw oraz owoców. Jeśli zaliczamy się do miłośników sałatki jarzynowej zdecydowanie lepiej będzie jeśli zamiast niej nauczymy się spożywać świeże warzywa. Dobrą propozycją jako dodatek do obiadu są także warzywa gotowane na parze. Jeśli jako desery lubimy lody warto zamienić je na lekkie i delikatne sorbety. Nie tylko nie obciążą one naszego serca, ale mają także dużo mniej kalorii dzięki czemu nie przyłożą się do przybrania przez nas na wadze. Dbając o obniżenie poziomu cholesterolu powinniśmy również zastąpić jasne pieczywo pełnoziarnistym.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!