Dlaczego mięśnie mają znaczenie podczas odchudzania?

Niektórzy ludzie uważają, że sama dieta wystarczy, aby schudnąć. Rzeczywiście, jest to prawda, jednak na ogólny wygląd naszego ciała wpływa nie tylko dieta, lecz także wygląd mięśni. Sflaczałe, mało jędrne ciało nigdy nie będzie prezentowało się tak, jakbyśmy tego pragnęli. Oczywiście samo zrzucenie kilogramów jest możliwe przy samej tylko diecie, jednak o wiele lepszym sposobem jest jednoczesne rozwijanie mięśni. Nie tylko podczas ćwiczeń spalamy bowiem kilogramy. Mięśnie również przyczyniają się do tego, jak szybko działa nasza przemiana materii. Mięśnie spalają kalorie, dzięki temu możemy liczyć na szybsze rezultaty. Oczywiście sam ruch dużo bardziej pomaga w odchudzaniu niż dieta, choć zdecydowanie warto pamiętać o zasadach zdrowego odżywiania. Przede wszystkim, należy jeść często, lecz mało. Musimy unikać łączenia węglowodanów z tłuszczami, a także jedzenia słodyczy i jasnego pieczywa, ziemniaków, białych makaronów oraz oczyszczonego ryżu. Ograniczmy smażenie, przygotowujmy jedzenie na parze lub w piekarniku z niewielką ilością tłuszczu (na przykład oliwa z oliwek). Pamiętajmy o codziennej porcji warzyw i owoców, pijmy dużo wody. Nasz organizm z pewnością doceni nasze wysiłki i zacznie spalać tłuszcz. Zwłaszcza, jeśli wyjdziemy z domu i postawimy na ćwiczenia kardio, takie jak na przykład bieganie, pływanie czy jazda na rowerze. Im większa nasza masa mięśniowa, tym szybciej pozbędziemy się nadwagi.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!