Jak jeść, żeby nie tyć

Wbrew obiegowej opinii nie tylko tłuszcze stanowią niebezpieczeństwo dla naszej diety. Jak się okazuje, same tłuszcze w diecie obecne być powinny, choć w ograniczonych ilościach. Zdecydowanie gorsze jest łączenie ich na jednym talerzu z węglowodanami, które są głównymi wrogami szczupłej sylwetki. Węglowodany to nic innego jak cukry proste, które w połączeniu z tłuszczem stają się prawdziwą bombą kaloryczną. W węglowodany bogate są takie produkty jak białe pieczywo, makarony, ziemniaki. Węglowodany lepiej jest łączyć z białkami, gdyż wtedy węglowodany zostają przez nasz organizm wykorzystane jako pierwsze (są łatwiej przekształcane na energię), zaś białka przyczyniają się wtedy do budowania naszej masy mięśniowej. Jak więc łączyć produkty? Przede wszystkim odrzućmy wszystko, co nie jest razowe. Kupujmy ciemne makarony, razowy chleb i brązowy ryż. Produkty te nie zawierają tak dużej ilości węglowodanów prostych. Dzięki temu są bezpieczne dla szczupłej i zdrowej sylwetki. Oczywiście warto pamiętać o tym, aby nie łączyć ich z tłustymi sosami. Przygotowując potrawy takie jak spaghetti, warto wybrać chude, kurze mięso i samodzielnie przygotować sos. Wystarczy kupić puszkę pomidorów, dodać nieco koncentratu, doprawić do smaku. Można też wcześniej podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy z oliwek nieco papryki, cebuli i czosnku. Takie danie jest smaczne i zdrowe. Unikajmy smażenia ziemniaków. Jeśli nie możemy się bez nich obejść – pieczmy je w piekarniku – wystarczy niewielka ilość oleju, aby lekko podgotowane ziemniaki stały się chrupiące i pyszne.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!