Jak kontrolować swoje nawyki żywieniowe?

Zdecydowanym problemem większości odchudzających się osób jest spadający poziom motywacji. Początkowe pozorne sukcesy, jak tracenie kilogramów poprzez utratę wody sprawia, że spoczywamy na laurach. Warto wyznaczać sobie stopniowe cele i do nich dążyć. Świetnym sposobem może być prowadzenie (na kartce lub na komputerze) tak zwanego dziennika odchudzania. Na wielu forach o tematyce dietetycznej możemy znaleźć pochwalne komentarze dotyczące stosowania tego sposobu. Zapisując pod koniec dnia to, co zjedliśmy, kontrolujemy ogólny bilans całego dnia. Jeśli zauważymy coś niepokojącego, powinniśmy pilnować, aby w kolejnych wpisach dany produkt przestał się pojawiać. Na diecie ciężko jest również wytrwać z powodu znajomych, którzy kalorii liczyć nie muszą. Wieczorne wypady do pubów czy restauracji, a nawet zwykła domówka mogą sprawić, że złamiemy nasze postanowienia. Jak sobie z tym radzić? Przed wyjściem w miejsce potencjalnie niebezpieczne warto zjeść porządny, zdrowy posiłek, taki, dzięki któremu nie będziemy głodni przez dłuższy okres czasu. Wskazane jest także zastąpienie wieczornego menu znajomych wcześniej zjedzoną przekąską, na którą mamy ochotę. Jeśli masz ochotę na chipsy – zjedz kilka, choć nie jest to zbyt korzystne dla diety. Lepiej, żebyś w domu zjadł odrobinę niż później rzucił się na całą zawartość stołu. Będzie ci łatwiej wytrwać w postanowieniu, jeśli nagrodzisz się co jakiś czas.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!