Jak skutecznie ograniczyć słodycze?

Ograniczenie słodyczy może być trudne, jednak powinniśmy zrozumieć, dlaczego jest to rzecz warta zachodu i jak tego dokonać. Przede wszystkim, słodycze silnie uzależniają. Składają się głównie z cukrów prostych, które są w stanie od razu po ich spożyciu podnieść poziom glukozy we krwi. To sprawia, że czujemy się bardziej energiczni, stąd też właśnie efekt uzależnienia – poziom glukozy szybko wraca do normy, a my potrzebujemy energii. Jak oduczyć się jedzenia słodyczy? Zacznijmy od stopniowego zmniejszania jego użycia. Zamiast dwóch łyżeczek do herbaty, dodajmy tylko jedną. Przestawmy się na herbatę czerwoną lub zieloną, których nie trzeba słodzić. Stopniowo jedzmy mniej cukierków, starajmy się zaspokoić swoją potrzebę na coś słodkiego poprzez zjedzenie słodkich owoców (świetne będą też bakalie i owoce suszone). Jeśli nie możesz żyć bez słodkiej kawy, znacznie zdrowsze jest słodzenie herbaty miodem (choć wciąż kaloryczne). Warto wyznaczać sobie cele możliwe do osiągnięcia. Ktoś, kto był uzależniony od czekolady od dziesięciu lat nie jest w stanie zerwać z tym nałogiem tak po prostu. Najpierw jedzmy mniej, a potem wyznaczajmy sobie ilość dni bez słodyczy. W razie porażki postanówmy sobie, że zrobimy wszystko, aby te kalorie spalić. W tym celu wybierzemy się na siłownię lub basen, ewentualnie poćwiczmy w domu. Z czasem być może uda ci się przezwyciężyć ochotę na coś słodkiego.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!