Jak uniknąć efektu jojo?

Efekt jojo pojawia się zawsze wtedy, kiedy po zakończeniu diety wracamy do starych nawyków żywieniowych tylko tymczasowo zastąpionych przez dietę. Im dieta bardziej restrykcyjna, tym większe prawdopodobieństwo, że wystąpi efekt jojo. Im mniej dostarczamy naszemu organizmowi energii, tym bardziej staje się on czujmy i ostrożny przy spalaniu kalorii. Jeśli nagle odetniemy mu większość energii, zacznie on magazynować na gorsze czasy wszystko to, co mu dostarczymy. Powoduje to niestety spowolnienie metabolizmu, co jest główną przyczyną występowania efektu jojo. Jeśli chcemy schudnąć trwale, a więc utrzymać efekty co najmniej przez kilka lat, zdecydowanie powinniśmy przestać próbować różnych, mało skutecznych diet polegających na znacznym ograniczeniu kalorii. W większości przypadków wystarczy ograniczyć spożywane kalorie do poziomu, jaki pozwoli organizmowi na sprawne funkcjonowanie. Kwestia ta jest kwestią indywidualną, dlatego też warto wybrać się do dietetyka w celu ustalenia naszego zapotrzebowania na kalorie. Jedzenie produktów zdrowych, nisko przetworzonych, unikanie łączenia niektórych składników z pewnością przyniesie efekty, jeśli potraktujemy dietę jako sposób na całe życie, nie zaś na tydzień czy miesiąc. Szybkie i skuteczne diety to mit, na którym chcą zarobić wydawcy książek o dietach, które mogą nam tylko zaszkodzić.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!