Jedzeniem w depresję

Kiedy zbliża się jesień oraz zima z całą pewnością wielu z nas boryka się z obniżonym nastrojem. Na szczęście nie musimy pomagać sobie środkami farmakologicznymi. Wystarczy sięgnąć po odpowiednią dietę. Lekarze oraz psycholodzy zgodnie bowiem twierdzą, że to co jemy może skutecznie wpływać na nasz nastrój. I wcale nie chodzi tutaj o jedzenie tylko i wyłącznie czekolady. Jeśli nie chcemy popadać w depresyjne nastroje z całą pewnością powinniśmy jeść dużo ryb. Najlepsze będą takie ryby jak łosoś, makrela, tuńczyk oraz śledź i sardynka. Możemy także sięgać po owoce morze takie jak ostrygi oraz krewetki. Ryby mają oczywiście dużo więcej zalet niż tylko działanie przeciwdepresyjne. Udowodniono, że wykazują one silne działanie przeciwzapalne. Przyczyniają się także do zahamowania rozwoju komórek nowotworowych. Kobietom szczególnie spodoba się fakt, że ryby morskie okazują się być świetnym sprzymierzeńcem w walce z powstającymi zmarszczkami. Jeśli nie chcemy pogrążać się jesienią oraz zimą w depresji z całą pewnością nie powinniśmy sięgać po jedzenie typu fast food. Nie wskazana jest także tak zwana żywność wysokoprzetworzona. Nie dość, że w takich produktach nie znajdziemy właściwie żądnych składników odżywczych to jeszcze z pewnością przyczynią się one do obniżenia naszego nastroju. Lepiej w okresie jesienno – zimowym zrezygnować także z kofeiny. Ta zawarta w kawie substancja skutecznie podnosi poziom hormonów stresu w naszym organizmie.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!