Morskie ryby pomogą ci schudnąć

Ostatnie badania dowiodły, że kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6 zawarte w tłustych, morskich rybach mogą być pomocne w walce z nadwagą. Tłuszcz ten to bowiem tłuszcz pozytywny, nie odkładający się w naszych żyłach i tętnicach w postaci cholesterolu. Ryby te są pełne magnezu i dobrych tłuszczy, dzięki którym możemy wzbogacić naszą dietę. Dorosły człowiek powinien jeść rybę przynajmniej raz w tygodniu, jednak wskazane jest spożywanie jej częściej, niż raz w tygodniu. Cztery dni w tygodniu możemy jeść chude mięso, a trzy dni w tygodniu tłuste ryby. Oczywiście sposób przyrządzenia ryby ma duże znaczenie – zamiast smażyć ją w głębokim oleju na złocisty kolor, zrezygnujmy ze smażenia i panierki i połóżmy filet na grillu bądź upieczmy go w piekarniku. O jakich rybach mowa? Najzdrowszy jest zdecydowanie łosoś, który jest niesamowicie tłusty – możemy smażyć go na patelni, z zastrzeżeniem, że tłuszcz, który z niego wypłynie należy zlać z patelni. Makrela i dorsz to ryby również bardzo zdrowe. Makrelę można z powodzeniem dodawać do sałatek, spożywać jako dodatek do kanapek lub w postaci pasty rybnej (bez majonezu!). Zdrowe, pyszne i odchudzające – z jedzenia ryb wynikają jak widać same korzyści. Oczywiście nie dotyczy to ryb takich jak panga czy mintaj – unikajmy kupowania ryb mrożonych. W sklepach można zaopatrzyć się w świeże filety w dobrej cenie. Możemy również udać się do restauracji serwujących takie ryby.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!