O kwasie foliowym

Do witamin z grupy B należy kwas foliowy. Kwas foliowy jest niezbędny do prawidłowego wzrostu. Zapotrzebowanie na kwas foliowy wzrasta u kobiet w ciąży. Jest on bowiem niezbędny do prawidłowego rozwoju łożyska. Kwas foliowy jest nie tylko niezbędny do rozwoju łożyska, ale także wpływa na wykształcenie się tkanki nerwowej i mózgu u płodu. Kwas foliowy uczestniczy również w wytwarzaniu mleka u kobiet karmiących. Uczestniczy także w produkcji białych i czerwonych ciałek krwi. Jego niedobór może więc wywołać niedokrwistość. Niedobór kwasu foliowego podczas ciąży może przynieść zaburzenia w rozwoju płodu. Kwas foliowy jest ważny nie tylko w życiu płodowym człowieka. Odgrywa również bardzo ważną rolę w życiu ludzi dorosłych. Dzięki niemu prawidłowo funkcjonuje wątroba, żołądek i jelita. Zapobiega nie tylko anemii, ale także żylnym zakrzepom, chorobom serca, łagodzi objawy stresu. Zmniejsza także ryzyko raka szyjki macicy, żołądka i raka jelita grubego. Kobiety w ciąży powinny szczególnie zadbać o odpowiednią dietę, która dostarczy im kwasu foliowego. Największe jego ilości znajdują się w szpinaku, kiełkach pszenicy, w ziarnach soi, fasoli, cykorii. Kwas foliowy możemy dostarczyć organizmowi także poprzez dostępne w aptekach preparaty, które koniecznie trzeba zażywać razem z witaminą B12. Kwas foliowy, który zawarty jest w pokarmach ulega zniszczeniu w trakcie gotowania. Dlatego zawierające go pokarmy najlepiej jest jeść surowe.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!