Prawidłowa dieta w ciąży

Każda kobieta, która spodziewa się dziecka musi zadbać nie tylko o siebie, ale również o dziecko, które rozwija się w jej łonie. Dlatego tak ważne jest aby w ten wyjątkowy czas odpowiednio się odżywiać. Co więc powinna jeść, a czego absolutnie powinna unikać kobieta w ciąży? Przede wszystkim trzeba podkreślić, że dieta ciężarnej musi być bardzo urozmaicona oraz racjonalna. Nie można pozwolić sobie na jedzenie przez cały dzień tylko i wyłącznie słodyczy czy zjedzenie w ciągu całego dnia tylko jednego posiłku. Kobieta w ciąży powinna zjadać pięć posiłków dziennie. Najlepiej jeśli będą one zjadane o stałej porze. Z całą pewnością ciężarna powinna pokochać świeże warzywa oraz owoce. Za te, które okazują się być dla kobiety w ciąży najbardziej istotne uważa się jabłka, buraki oraz marchew. Warto przyrządzać z nich samodzielnie sok. Jego codzienne picie sprawi, że z całą pewnością w czasie ciąży nie rozwinie się anemia, która wymaga podania preparatów żelaza. Warto sięgać także po warzywa strączkowe oraz warzywa zielone. Nie można zapomnieć także o tym, że na talerzu powinien gościć często nabiał. Można przyjmować go w postaci żółtego sera, twarogu, mleka oraz jego produktów. Lepiej jednak owocowe jogurty zastąpić naturalnymi. Nie zawierają one cukru i są dla organizmu dużo bardziej zdrowe. Kobieta w ciąży nie może zapomnieć także o spożywaniu mięsa oraz ryb. Lepiej natomiast znacznie ograniczyć spożywanie cytrusów.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!