Prawidłowo skomponowana dieta

Najlepszym źródłem składników odżywczych dla organizmu jest dieta, która składa się z pełnej i nieprzetworzonej żywności. W diecie każdego człowieka nie może zabraknąć chudego mięsa, drobiu, ryb, produktów mlecznych o niskiej zawartości tłuszczu, pełnych ziaren zbóż, kasz oraz świeżych owoców i warzyw. Żywność wysoko przetworzona zawiera tylko znikomą ilość składników odżywczych. Szczególnie uważnie powinny dobierać swoją dietę osoby na diecie wegetariańskiej. Dieta wegetariańska powinna być bogata w rośliny strączkowe, orzechy, zielone warzywa liściaste. Dieta zawierająca właśnie te produkty zapewni osobom na diecie wegetariańskiej witaminy z grupy B, cynk i żelazo. W diecie wegetariańskiej koniecznie powinna znaleźć się soja, która jest najlepszym źródłem poza zwierzęcego białka. Osoby na diecie wegetariańskiej powinny uzupełnić swoją dietę o witaminę B12. Witamina ta występuje między innymi w mięsie, którego wegetarianie nie spożywają. Witaminę B12 znajdziemy jednak także w mleku i jego przetworach oraz w jajkach. Tak więc tych produktów nie należy eliminować z diety. Każdy człowiek powinien zadbać o dostarczenie w diecie niezbędnych organizmowi witamin i minerałów. Uczestniczą one bowiem w procesach metabolizmu. Niedobory witamin skutkują awitaminozą. Niedobory witaminy D prowadzą do nie tylko do krzywicy, ale także mogą przyczynić się do osteoporozy. Brak witaminy A prowadzi do tak zwanej kurzej ślepoty.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!