Proporcje posiłków w ciągu dnia

Dietetycy twierdzą zgodnie, że najkorzystniej jest zjadać dziennie około pięciu lekkich posiłków. Mało kto niestety ma czas i możliwość jedzenia w ciągu dnia tyle razy. Jednak warto zastosować się przynajmniej do zasady dotyczącej obfitości trzech głównych posiłków w ciągu dnia: śniadania, obiadu oraz kolacji. Wiele osób rezygnuje ze śniadania w ogóle, uważając, że jest to działanie rozsądne, ograniczające liczbę spożywanych kalorii. W praktyce jednak nie jest to korzystne dla organizmu. Uważa się, że wręcz przeciwnie. Śniadanie, nie obiad, to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ponieważ to on daje nam energię, aby przetrwać większą część dnia. Z tego to powodu, zamiast omijać śniadania, powinniśmy je zjadać. Co ciekawe, powinniśmy wręcz o poranku zjadać więcej niż na kolację, możemy też pozwolić sobie wtedy na rzeczy nieco bardziej kaloryczne, ponieważ wszystko to zdążymy wykorzystać w ciągu dnia. Śniadanie powinno być więc syte, nie żałujmy sobie. Obiad z kolei również powinien być pożywny i bogaty w składniki odżywcze, powinniśmy zjeść więcej kalorii niż na śniadanie. Dobre śniadanie to około 300-400 kcal, zaś obiad powinien oscylować w granicach 600-800. Kolacja powinna być za to lekka, 200 kalorii powinno nam w zupełności wystarczyć. Po kolacji raczej nie robimy nic specjalnie męczącego, dlatego też nie musimy się w tym momencie dnia objadać, gdyż efektem będzie gromadzenie nadprogramowych kilogramów.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!