Śniadanie podstawą zdrowej diety

Zdrowe odżywianie jest prostsze, niż wydaje się wielu ludziom. Wystarczy wprowadzić w codzienne życie kilka zasad, których będziemy bezwzględnie przestrzegać. Mimo, że nie są to zasady specjalnie skomplikowane, to jednak często zapominamy o tym, jak są one ważne. Zdrowa dieta kojarzy nam się z niedoprawionymi, bezpłciowymi potrawami, złożonymi głównie z kiełków, warzyw i owoców. Jak się jednak okazuje, jest to mit. To od nas samych zależy, jak skomponujemy swoją dietę. Warto zaczynać stopniowo, wprowadzając w życie po jednej kluczowej zasadzie. Najlepiej zacząć od początku, a więc od śniadania. Wielu osobom wydaje się, że jeśli nie zjedzą śniadania, to w ogólnym rozrachunku uda im się z pewnością przyswoić mniej kalorii danego dnia. Przekonanie to jest mylne i absolutnie nie powinniśmy naśladować osób rezygnujących ze spożywania śniadań. Jeśli nie chcemy, aby wieczorem dopadł nas potężny głód, zjedzmy pożywne i obfite śniadanie. W przeciwieństwie do kalorii z kolacji, energia dostarczona w porze śniadanie ma większe szanse na to, że zostanie całkowicie wykorzystana. Lepszym pomysłem jest więc rezygnacja lub zmniejszenie porcji w porze kolacji. Usunięcie śniadania z diety spowoduje również z całą pewnością spowolnienie metabolizmu i chęć skompensowania brakujących kalorii. Będąc w pracy czy na uczelni łatwo jest ulec pokusie zastąpienia śniadania batonem czy chipsami, w końcu jesteśmy tak wykończeni, że nie damy rady dotrwać do końca zmiany/zajęć. Uczucie zmęczenia towarzyszy nam właśnie dlatego, że nie zjedliśmy śniadania.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!