Uważaj na owoce

Nie da się zaprzeczyć, że owoce mają niesamowitą wartość, kiedy chcemy żyć zdrowo. Pełne są witamin i innych składników odżywczych, a ich miąższ jest wręcz kopalnią błonnika. Jak się jednak okazuje, nie wszystkie owoce możemy jeść bezkarnie. Banany na przykład, składają się w dużej mierze z węglowodanów, co sprawia, że łatwo jest się nimi najeść. Mimo swoich zalet, bananów powinniśmy raczej na diecie unikać. To samo tyczy się winogron – niesamowicie słodkie, są bombą kaloryczną, dlatego warto ograniczać ich spożycie do niewielkich ilości. Nie tylko owoce mogą okazać się zdradzieckie, lecz także warzywa. Zdecydowana większość warzyw zawiera niewielką ilość kalorii, jednak jest wyjątek. Chodzi o kukurydzę, która pełna jest skrobi, a więc węglowodanów prostych, o wysokim indeksie glikemicznym. Kukurydza dodatkowo może być przyczyną wzdęć. Właściwie, oprócz niej wszystkie inne warzywa są raczej dozwolone, i to w hurtowych ilościach. Zdrowe, smaczne, szczególnie polecane w formie koktajli, nie zaś rozgotowane z rosołu. Gotowane warzywa nie mają już tak wielu składników odżywczych, co przed poddaniem ich obróbce cieplnej. Zdecydowanie jedzmy warzywa nieprzetworzone, nawet te z mrożonek. Wartości odżywcze zostały w nich zachowane, nie musimy się więc obawiać, że są to produkty niepełnowartościowe. Strzeżmy się za to głównie bananów – bardzo łatwo można na nich przytyć, podobnie jak na niektórych produktach light.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!