Zastąp pieczywo białe razowym

Jeśli chcesz, aby styl twojego życia był zdrowy, zdecydowanie powinieneś zacząć od eliminowania złych nawyków żywieniowych. Zazwyczaj kupujemy pieczywo białe, bo jest tanie i ogólnodostępne. Prawdziwe, razowe, pełnoziarniste wypieki dostępne są zazwyczaj tylko w piekarniach i niektórych supermarketach. Jeśli uważamy, że bułka za 60 groszy jest droższa od kajzerki za 20 groszy, weźmy pod uwagę ich wagę, a także to, która lepiej nasyci głód. Jak się okazuje, kajzerek i w ogóle białego pieczywa musimy zjeść więcej, aby się faktycznie najeść. Ciemne pieczywo jest cięższe, zawiera węglowodany złożone, które powoli są wchłaniane przez organizm. W przeciwieństwie do prostych zawartych w białym pieczywie, podnoszą poziom glukozy we krwi powoli przez dłuższy okres czasu, stopniowo. W ten sposób nie tylko zjemy tego pieczywa mniej na śniadanie, lecz także dłużej będziemy nasyceni i pełni energii. Zdecydowanie warto postawić na jakość, jeśli chodzi o pieczywo, a także makarony. Zasada ta tyczy się również makaronów pełnoziarnistych –są dużo zdrowsze, niż ich zwyczajne odpowiedniki. Także zawierają węglowodany złożone, które nasycą nas na dużo dłużej. Podobnie jak w przypadku bułek, także i makarony są droższe. Pamiętajmy jednak, by nie kupować pierwszego z brzegu pieczywa, które jest na oko ciemniejsze. Często pieczywo wzbogaca się karmelem, aby sprawiało wrażenie pełnoziarnistego, choć wcale takim nie jest.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!