Zdrowa dieta niejadka

Z pewnością niejedna mama boryka się z problemem niejadka. Dzieci, które określa się tym terminem odmawiają przyjmowania niemalże każdego pokarmu. Tymczasem aby dziecko prawidłowo się odżywiało musi przyjmować różnorodne pożywienie, które pełne jest cennych witamin oraz minerałów. Co powinniśmy więc przemycić do potraw naszego niejadka aby jesień i zima nie było jednym wielkim pasmem chorób? Z całą pewnością w diecie powinno się znaleźć mleko (wyjątkiem są oczywiście dzieci, które na produkty mleczne są uczulone). W mleku znajdziemy przede wszystkim ogromne ilości wapnia. Jeśli nasze dziecko za żadne skarby nie chce wypić samego mleka możemy dolać do niego odrobinę ulubionego soku z malin czy włożyć łyżeczkę dżemu. Dzięki temu mleko nabierze nieco innego smaku. Mleko możemy także podać na przykład w formie bardzo lubianych przez dzieci naleśników. Na wierzchu naleśnika możemy dżemem narysować zabawną buźkę. Takie triki sprawiają, że niejadki chętniej sięgają po jedzenie. W diecie niejadka koniecznie muszą znaleźć się także ryby, które wykazują działanie przeciwzapalne. Jeśli nasze dziecko będzie ryby jadało często z pewnością nie będzie padało ofiarą infekcji. Jeśli jednak już się one przydarzą będzie ono zdecydowanie szybciej wracało do zdrowia. Trzeba jednak pamiętać, że ryby bardzo mocno uczulają. Należy więc ostrożnie podawać je dzieciom, u których występuje już jakaś alergia.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!