Zdrowe nawyki żywieniowe

Wiele Polek nie czuje się dobrze w swoim ciele, a wręcz przeciwnie – znaczna część narzeka na fałdki, cellulit, czy boczki. Znacznie bardziej przejmują się tym oczywiście kobiety, ponieważ panowie mają mniejszą skłonność do samokrytyki. Mimo to, zarówno jedna, jak i druga strona, powinna dbać o własne zdrowie, jedząc mądrze. Po pierwsze istotne jest nieomijanie posiłków. Osoby jedzące tylko trzy posiłki dziennie nie postępują rozsądnie, ponieważ aby schudnąć należy spożywać zróżnicowane dania w ciągu dnia i to dość często, ale oczywiście w mniejszych porcjach. Takie jedzenie w małych ilościach, jednak kilkakrotnie w ciągu doby znacznie lepiej oddziałuje na proces odchudzania. Zawsze powinno odchodzić się od stołu z uczuciem jedynie lekkiej sytości, nieprzejedzenia. Omijanie posiłków rujnuje metabolizm i powoduje efekt jojo. Dlatego właśnie powinno się zjadać od 5 do 6 małych posiłków dziennie. Kolejnym żywieniowym nawykiem, który wpłynie pozytywnie na organizm jest jedzenie posiłków „kolorowych”, a więc składających się z dużej ilości warzyw. Nie można również zapominać o przyprawach, warto używać tych, które przyspieszają metabolizm, czyli np. pieprzu kajeńskiego, imbiru, czy chociażby guarany. Warto zrezygnować jednak z dressingów i majonezu, które są bardzo kaloryczne. Istotne jest także spożywanie różnych produktów z pełnego ziarna, które są zarówno zdrowe, jak i smaczne.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!