Zdrowe odżywianie w czasie ciąży

Ciąża to czas w życiu kobiety niezwykły. Nie tylko musi ona dbać o siebie, ale także brać pod uwagę fakt, że nosi pod sercem nienarodzone jeszcze dziecko, któremu musi dostarczyć wszystkie niezbędne substancje odżywcze. Dlatego też okres ciąży wymaga odpowiedniej, zbilansowanej oraz bardzo zróżnicowanej diety. Taki sposób odżywiania gwarantuje zachowanie zdrowia przez matkę, a także urodzenie zdrowego dziecka i prawidłowej masie. Co więc powinna jeść kobieta w ciąży? Z całą pewnością nie powinna ona rezygnować z mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego. Wszelkie odmiany wegetarianizmu są w okresie ciąży zakazane. Kobieta powinna sięgać po mięso, ryby oraz jaja. Musi także dostarczać do swojego organizmu duże ilości wapni. Stąd też w jej diecie powinny znaleźć się żółte sery, twarogi, mleko, jogurty, kefiry. Wybierając jogurt kobieta ciężarna powinna przede wszystkim postawić na jogurty naturalne. Są one bowiem najzdrowsze a na dodatek pozbawione są cukru. W diecie kobiety spodziewającej się dziecka nie może również zabraknąć warzyw oraz owoców. Z całą pewnością warto postawić na buraki, jabłka oraz marchewkę. Sok przygotowany z wymienionych owoców jest najlepszym sposobem jeśli chcemy zapobiec rozwojowi anemii u przyszłej mamy. Z całą pewnością należy sięgać również po takie warzywa jak brokuły, pomidory, rzodkiewka, papryka oraz zielona sałata. Zdrowo odżywiająca się kobieta w ciąży nie powinna natomiast pić kawy oraz alkoholu.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!