Zdrowie zawarte w koktajlach owocowo-warzywnych

Zdrowa dieta powinna być złożona nie tylko z dobrych, pełnoziarnistych wyrobów mącznych czy mięsa i ryb, lecz także z warzyw i owoców. Jak sprawić, aby warzywa i owoce stały się dla nas bardziej przyjazne? W końcu nie wszyscy lubimy naturalne słodycze, a często jedyną formą, w której je tolerujemy są soki. Często niezdrowe, bo słodzone i z dodatkiem sztucznych barwników. Zamiast więc je kupować, warto nabyć dobrą wyciskarkę lub blender i tworzyć własne owocowe miksy w postaci soków czy koktajli. Druga wersja jest zdecydowanie zdrowsza, ponieważ większość błonnika zawarta jest właśnie w miąższu owoców i warzyw, który do soków nie przedostaje się w takich ilościach, jak byśmy sobie tego życzyli. Zaletą koktajli jest nie tylko zasobność w błonnik i witaminy, lecz także łatwość ich przyswajania. Koktajle są trawione szybko, a nasza przemiana materii dzięki temu przyspiesza. Bomba witaminowa w postaci koktajlu jest nie tylko smaczna, ale i niesamowicie pożywna. Szczególnie, jeśli stworzymy własny koktajl nie tylko z owoców, lecz także z warzyw. Może to być koktajl chociażby z marchewki, która jest bogata w witaminę A, a więc pozytywnie wpłynie nie tylko na naszą sylwetkę (marchewka zawiera niewiele kalorii), lecz także na stan naszych włosów, skóry i paznokci. Szybkość przygotowania koktajlu jest zachęcająca, wystarcz pokroić owoce czy warzywa w duże, niekoniecznie zgrabne kawałki i wrzucić je do blendera, który wszystko zrobi za nas. Warto do koktajli dodawać jogurt naturalny i otręby.

Hej mam na imię Michał i z zawodu jestem dietetykiem. Wiecie zatem, że temat zdrowia jest dla mnie bardzo, ale to bardzo ważny. Dlatego chciałbym dzielić się tu z Wami wszelkiego rodzaju ciekawostkami i poradami na temat zdrowia! Powodzenia!
error: Content is protected !!